5 ویتامین مناسب رشد مو

5 ویتامین مناسب برای رشد مو

5 ویتامین مناسب برای رشد مو  و سلامت مو

بسیاری از افراد موهای سالم را نشانه سلامتی یا زیبایی می دانند. که یکی از محبوب ترین و سریعترین درمان ها را می توان کراتینه مو عنوان کرد ولی 5 ویتامین مناسب برای رشد مو  که  بر سلامت مو تاثیر دارند  را نیز توضیح میدهیم…

مانند هر قسمت دیگر از بدن ، مو برای سالم بودن و رشد آنها به انواع مواد مغذی نیاز دارد

در حقیقت ، بسیاری از کمبودهای تغذیه ای با ریزش مو مرتبط هستند.

در حالی که عواملی مانند سن ، ژنتیک و هورمونها روی رشد مو تأثیر می گذارند ، مصرف بهینه مواد مغذی مهم است.

 

 

  1. ویتامین A

همه سلول ها برای رشد به ویتامین A احتیاج دارند. این شامل مو ، که سریعترین رشد را در بین  بافت های بدن انسان دارد نیز هست.

ویتامین A همچنین به غدد پوست کمک می کند تا ماده ای روغنی به نام سبوم ایجاد کنند. سبوم پوست سر را مرطوب می کند و به سلامتی مو کمک می کند

سیب زمینی شیرین ، هویج ، کدو تنبل ، اسفناج و کلم از نظر سرشار از بتاکاروتن زیاد است که به ویتامین A تبدیل می شود.

ویتامین A را می توان در محصولات حیوانی مانند شیر ، تخم مرغ و ماست نیز یافت.

همچنین می توانید مکمل های ویتامین A را نیز به صورت خوراکی بخرید.

 

2– ویتامین B  

یکی از ویتامین های شناخته شده برای رشد مو ویتامین B به نام بیوتین است.

مطالعات کمبود بیوتین را با ریزش مو در انسان پیوند می دهد

ویتامین های دیگر B به ایجاد گلبول های قرمز کمک می کنند ، که اکسیژن و مواد مغذی را به پوست سر و فولیکول های مو منتقل می کنند. این فرایندها برای رشد مو اهمیت دارند.

ویتامین های گروه B را می توانید از بسیاری از غذاها از جمله غلات سبوس دار ، بادام ، گوشت ، ماهی ، غذاهای دریایی و سبزیجات تیره و برگ تهیه کنید.

ویتامین های B به انتقال اکسیژن و مواد مغذی به پوست سر شما کمک می کنند که به رشد مو کمک می کند. غلات سبوس دار ، گوشت ، غذاهای دریایی و سبزیجات برگ دار تیره ، همه منابع خوب ویتامین های گروه B هستند.

 

  1. ویتامین C

آسیب رادیکال آزاد می تواند رشد را مسدود کرده و باعث پیری موهای شما شود.

ویتامین C یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که به محافظت در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند

علاوه بر این ، بدن شما به ویتامین C برای ایجاد پروتئین معروف به کلاژن – که بخش مهمی از ساختار مو است – نیاز دارد.

ویتامین C همچنین به بدن شما در جذب آهن کمک می کند ، که ماده معدنی لازم برای رشد مو.

توت فرنگی ، فلفل ، گواوا و مرکبات همه منابع خوب ویتامین C هستند.

 

 4- ویتامین D

مقادیر کم ویتامین D با آلوپسی ارتباط دارد ، یک اصطلاح فنی برای ریزش مو

تحقیقات همچنین نشان می دهد که ویتامین D ممکن است به ایجاد فولیکول های جدید کمک کند – منافذ ریز در پوست سر که به رشد موهای جدید کمک کنند

تصور می شود ویتامین D در تولید مو نقش دارد اما بیشتر تحقیقات روی گیرنده های ویتامین D است. نقش واقعی ویتامین D در رشد مو ناشناخته است.

بدن شما از طریق تماس مستقیم با اشعه خورشید ویتامین D را تولید می کند. منابع غذایی خوب ویتامین D شامل ماهی های چرب و  برخی از قارچ ها است

 

 5- ویتامین E

مشابه ویتامین C ، ویتامین E یک آنتی اکسیدان است

در یک مطالعه ، افراد مبتلا به ریزش مو بعد از مصرف ویتامین E به مدت 8 ماه ، 34.5 درصد رشد مو را تجربه

تخمه آفتابگردان ، بادام ، اسفناج و آووکادو همه منابع خوبی از ویتامین E هستند.

اگر می خواهید موهایی سالم و شاداب و زیبا را داشته باشید کراتینه مو اصفهان  در سالن فروز اسلامی سلامتی و زیبایی موهای شما را در کمترین زمان ممکن تضمین می کند.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *