پارافین تراپی در اصفهان

پارافین تراپی در اصفهان در سالن فروز اسلامی و خواص و فواید درمانی و آرام بخش بی شمار آن : واکس تراپی یا پارافین تراپی، که از حمام موم پارافین مذاب استفاده می کند ، یکی از موثرترین روش های اعمال گرما برای بهبود تحرک با گرم کردن بافت های همبند است. واکس درمانی عمدتاً روی دست‌های شما استفاده می‌شود و اغلب توسط دست‌درمانگران در بیمارستان همراه با یک برنامه ورزشی استفاده می‌شود.

پارافین واکس چیست؟

موم پارافین یک موم سفید یا بی رنگ نرم و جامد از هیدروکربن های اشباع شده ساخته شده است.

اغلب در سالن های نرم کننده پوست و درمان های آبگرم روی دست ها، کوتیکول ها و پاها استفاده می شود زیرا بی رنگ، بی مزه و بی بو است. همچنین می توان از آن برای تسکین درد مفاصل و عضلات استفاده کرد.

موم پارافین کاربردهای بسیار دیگری نیز دارد. اغلب به عنوان روغن کاری، عایق الکتریکی و برای ساختن شمع و مداد رنگی استفاده می شود.

 

1- مزایای آرایشی

از نظر زیبایی، موم پارافین اغلب روی دست ها و پاها اعمال می شود. موم یک نرم کننده طبیعی است که به نرمی و لطافت پوست کمک می کند. هنگامی که روی پوست اعمال می شود، رطوبت را افزایش می دهد و پس از اتمام درمان به افزایش  رطوبت سطح پوست ادامه می دهد.

همچنین می تواند به باز کردن منافذ پوست و حذف سلول های مرده پوست منجر شود که  به شاداب‌تر شدن و صاف‌تر شدن پوست کمک کند.

 

2- فواید درمانی

موم پارافین ممکن است برای کمک به تسکین درد در دست افراد مبتلا به موارد زیر استفاده شود:

  • آرتروز
  • روماتیسم مفصلی
  • فیبرومیالژیا
  • سایر مشکلات حرکتی مفاصل

مانند نوعی گرما درمانی عمل می کند و می تواند به افزایش جریان خون، شل شدن عضلات و کاهش سفتی مفاصل کمک کند. موم پارافین همچنین می تواند اسپاسم و التهاب عضلانی را به حداقل برساند و همچنین رگ به رگ شدن را درمان می کند.

 

آیا عوارض جانبی دارد؟

موم پارافین در آزمایشگاه آزمایش می شود تا مطمئن شود که استفاده از آن بر روی بدن ایمن و بهداشتی است. این کاملا طبیعی است و نقطه ذوب پایینی دارد، به این معنی که می توان آن را به راحتی روی پوست در دمای آنقدر پایین اعمال کرد که باعث سوختگی یا تاول نشود.

با این حال، اگر پوست بسیار حساسی دارید، موم پارافین ممکن است باعث ایجاد راش گرمایی شود. بثورات حرارتی منجر به برجستگی های قرمز کوچک روی پوست می شود که می تواند خارش و ناراحتی ایجاد کند.

 

اگر موارد زیر را دارید نباید از پارافین تراپی استفاده کنید:

گردش خون ضعیف
بی حسی در دست یا پا
دیابت
هر گونه جوش یا زخم باز
اگر حساسیت شیمیایی دارید، ممکن است در اثر درمان با موم دچار تورم یا جوش های جزئی شوید. به این دلیل که پارافین از فرآورده های نفتی به دست می آید.

اگر پارافین تراپی را در خانه انجام می دهید، مراقب باشید که موم را بیش از حد گرم نکنید، زیرا ممکن است آتش بگیرد. هنگام شروع درمان نباید بیش از 125 درجه فارنهایت (51.7 درجه سانتیگراد) بیشتر باشد.

 

در پارافین تراپی مراحل زیر دنبال می شود :

مرحله 1: موم را ذوب کنید
ساده ترین راه برای ذوب موم پارافین در خانه استفاده از دیگ مخصوص است. اگر لاک دارید، قبل از شروع فرآیند آن را بردارید. دست های خود را خوب بشویید و با یک حوله بدون پرز خشک کنید.

دمای موم را با دماسنج بررسی کنید. موم زمانی که به 125 درجه فارنهایت (51.7 درجه سانتیگراد) رسید آماده استفاده است.

 

مرحله 2: موم را بمالید

هنگامی که موم آماده شد، آماده استفاده است. بکار گرفتن:

چند قطره روغن زیتون را روی پوست ناحیه ای که می خواهید درمان کنید، ماساژ دهید.
تمام دست یا پای خود را به موم آغشته کنید و بگذارید چند ثانیه بماند تا یک لایه روی آن ناحیه تشکیل شود.
صبر کنید تا موم خشک شود. وقتی درخشش موم محو شد متوجه خواهید شد که خشک است. پس از خشک شدن، دست یا پای خود را دوباره داخل موم قرار دهید و کمی کمتر از قبل به عمق بروید. این کار از ورود موم گرم به زیر لایه های قبلی موم جلوگیری می کند و از سوختگی جلوگیری می کند.
این روند را تا زمانی که حداقل 10 لایه موم روی دست یا پای خود داشته باشید تکرار کنید.

مرحله 3: دست یا پای خود را کیف کنید

هنگامی که حداقل 10 لایه موم را به دست یا پای خود زدید، یک کیسه پلاستیکی بزرگ روی آن قرار دهید. سپس آن را در یک دستکش فر قرار دهید یا آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه در یک حوله بپیچید.

 

مرحله 4: موم را بردارید

پس از 15 تا 20 دقیقه، دست خود را از دستکش یا حوله و کیسه پلاستیکی بردارید. از دستمال نرم برای پاک کردن باقی مانده موم از روی پوست خود استفاده کنید. کرم مرطوب کننده را روی تمام دست خود بمالید.

هنگامی که درمان خود را کامل کردید، پارافین را بپوشانید و آن را در مکانی امن برای درمان بعدی خود نگهداری کنید.